Handel en wandel

27 december 2012 - Albany, Australië

Zo, de Australische kop is eraf. Gisteren en vandaag hebben we gesightseen. Dat is vast geen correct Engels maar iedereen snapt het. Denk ik. Even wat aardrijkskundige uitleg. Albany ligt in ZW Australie aan een mooie kust. Nu zijn bijna alle Australische kusten wonderschoon. En als je bedenkt dat dit land ongeveer 22.000 km kust heeft dan hebben we nog heel wat te wandelen.  Maar goed, Albany ligt aan een soort drievoudige baai of natuurlijke inham.  In die baai komen de walvissen broeden en baren maar helaas is het nu niet het walvisbroedseizoen. Dus anders dan Gert Jan en Joke en Frans en Marianne zullen wij geen whales kunnen bijschrijven op onze spotlijst. Stiekem hopen we wel op haaien - die hier ook wonen -  maar ja, als je die beesten ontwaart vergaat verder elke lust tot pootjebaaien in welke bay dan ook. Ook de kangoeroes hebben zich nog niet laten zien.  Nee, het dier dat het  meest nadrukkelijk aanwezig is tijdens Onze verkenningstochten is de vlieg. Niet de koala, de wombat, de dingo of de kangoeroe maar de vlieg. Sowieso is de luchtmacht nadrukkelijker aanwezig dan de infanterie. Gemiddeld 50 vliegen p.p. vergezellen ons op ons wandelingen. Vanmorgen zijn 'de mannen' naar Bald Head gelopen. Een stevige klauterpartij van 5 uur heen en weer naar (bijna) het zuidelijkste punt van Australie. De dames werden op creatieve sleeptouw genomen door Eritia die 47 verschillende manieren van creatieve kunstuitingen beheerst. (tekenen, schilderen, kantklossen, zeefdrukken en nog veel meer. Vanmorgen hebben ze gecrunched and gecraft dat leidde leidde to kleurig bedrukte theedoeken of zo. We hebben hier in 5 dagen al bijna de internetdatalimiet en de rioollimiet van Marcel verbruikt. Ik moet Yatzee gaan spelen en dat is een zeker walvisloze en haailoze zee. Dag!

1. Marianne van kogelenberg:
    29 december 2012
    Hallo Pieter en Rieke,
    vanuit een warm (12 graden) en vandaag zonnig Rotterdam leven we met jullie mee, wat beleven jullie veel en mooie foto,s zodat wij ook kunnen meebeleven, groeten en een fijne jaarwisseling
  2. Yvonne:
    29 december 2012
    Lief Pietje,

Met veel plezier en genoegen lezen we jullie verhalen. Mijn verleden gaat weer leven. Kerst en O en N in Down Under! Nieuwjaarsduik in het verschiet?
    Helaas moet ik je weer verbeteren: walvissen paren en baren. Vogels en sommige vissen broeden, zoogdieren niet. Aangezien de walvis een tepel heeft, is het een zoogdier! Maar ... dat wist je wel, toch?
    Groeten aan Skippy!

Yvonne en Hans
  3. S. Berghuis-Roorda:
    30 december 2012
    Lieve Pieter en Rieke,
    Wat fijn om je even te horen, Rieke!
    Geniet verder met het vakantiehouden, ook als je naar Nieuwzeeland gaat!
    Veel liefs van pappa en mamma