Heppie njoeuw jier

1 januari 2013 - Albany, Australië

We hebben nog nooit getwitterd maar we hebben wel volgers. Blogvolgers. Jullie dus. En langs deze weg willen we iedereen die  ons op een of andere manier de beste nieuwjaarswensen heeft toebedacht, soortgelijke wensballen toekaatsen: hartelijk dank voor alle smsjes, whatsapps, mailtjes, blogboodschappen, facebookmessages en andere digitale nieuwjaarskaarten. Vanmorgen  om 07.30 uur zaten Rieke en Annemieke met in totaal vier telefoons en 2 tablets de achterlopende wereld te bedienen. Een soort  mobiele eenheid maar dan vrolijker. Onze nieuwjaarsduik was zonder Unoxmutsen en zonder fotocamera's. Dus er is geen bewijs omdat 3 zandkorreltjes voldoende waren om mijn zoomlensje lam te leggen. Wordt aan gewerkt!. Nog bijna dagelijks staat naast het virtueel gekookt eitje onze dagprijs. Het pakjevandedag uit bruine box 1. Nogmaals een publieke knuffel voor onze pakjeskids. Vanmorgen een metalen boekenlegger met de redelijk vertaalbare tekst  "I love you"

Gisteren hebben we Danmark bezocht en aansluitend een of ander oudebomenpark waar we over de toppen van bomen en van ons kunnen hebben gewandeld. Daarna heerlijk gelunched, gezwommen en gesnurkeld en de avond in gepaste vrolijkheid doorgebracht. Geen oliebollen en geen vuurwerk en dat levert toch weer scores op voor NL. Want een beetje kaal was het wel. Vandaag weer gezwommen en ons bij 40 graden vooral koest gehouden.  Plofkip en appen waren bekende woorden maar voor pandapunten zijn zelfs deze vijftigers nog te jong.

Eritia wil een potje scrabbelen maar dat is een van de spelletje waarbij de Aussies toch een te grote voorsprong hebben. Althans als je de engelstalige variant van dit bordspel ter hand neemt. Het is haast 18.00 uur en Marcel gaat de BBQ weer opstoken. Dat is naast football en cricket een nationale Australische sport en Marcel is het zeer bedreven in. De eerste 2 weken zijn we slechts gegroeid in kennis en liefde maar nu in week 3 is er ook weer taillegroei. Het zij zo.

1. Elsa:
    1 januari 2013
    Hallo Piet & Rieke,

Vanuit de zonnige Hofstad wens ik jullie een gezond & gelukkig 2013 toe! Als jullie droomreis blijft verlopen zoals het de afgelopen weken is gegaan, dan gaat deze wens zeker uitkomen. Ik ben heel blij te vernemen dat jullie zoveel moois zien en zo genieten...
  2. Coen:
    2 januari 2013
    Beste mensen,

In overtreffende trap een heel goed 2013 gewenst vanaf een zonovergoten rots. (12 gr)
    Het doet ons goed te lezen dat jullie je uitstekend vermaken in 40 gr. Geniet van elkaar en de reis!!
    Pia Coen en hun veestapel. (Jiba, Muts. Bertha,Zwit en Donald en sinds kort een wilde boskat)