Nieuwjaarsduik

31 december 2012 - Albany, Australië

Helaas. We ontkomen er niet aan. We moeten het even over het weer hebben. Het is hier, na aankomst nu een week geleden, slechts 1 dag half bewolkt geweest. Voor de rest strak blauw met af en toe wat sluierspul. Het is hier koel in vergelijking tot Perth waar de temperaturen dagelijks rond of boven de 40 graden uitkomen. Met waarden rond 30 graden is het hier aangenaam hoewel ze voor morgen (nieuwjaarsdag) ook temperaturen van 40+ voorzien. En dus hebben we ons zonder enige reserve ook eens aangemeld voor de nieuwjaarsduik. Het jaar 2012 zal voor ons 7 uren korter duren dan de gebruikelijke 8760. Als in Nederland de laatst vette oliebolaanrechten gesopt worden wordt hier het kalenderblad al omgeslagen. Maar nog altijd 3 uur later dan in Sydney.

De afgelopen dagen hebben we het rustig aan gedaan. De 28e Annemiekes verjaardag gevierd. Verder geluierd, zondag gevierd in de Free Reformed Church of Australie, beetje vogels gespot, gedingesd en gedangesd. Vandaag is het oudejaarsdag. Nog very vroeg. Er is hier geen oliebollencultuur van betekenis. Da's nou we weer jammer. We gaan vroeg op pad richting Danmark. Een leuk oud plaatsje ongeveer 50 (of 100?) km van hier. We gaan daar dubbel snuiven:natuur en cultuur. Vandaag even geen nieuwe foto's, dat komt volgend jaar weer.

Fijne oudejaarsdag en een zeer voorspoedig 2013 toegewenst. Latuuuuur!

1. Yvonne Sonneveld:
    31 december 2012
    Lieve Pieter en Rieke, even een groet uit een vroeg Amersfoort, ja hier staat het oliebollenbeslag te rijzen...En zoals elke dag kijk ik snel even op jullie blog of er al nieuwe dingen te lezen zijn,
    Het is echt heel leuk om hier te lezen wat jullie beleven!
    Hartelijke groet aan iedereen, geniet ervan! Yvonne
  2. Martine van Dijk-Berghuis:
    31 december 2012
    Dank je wel Pieter, zo blij dat ik MuZus (en jou natuurlijk) kan volgen!
  3. Joke de Jong:
    Goede morgen Rieke en Pieter,
    Happy New Year voor jullie . Mijn ZA boek is klaar en Rieke je staat op de eerste bladzij met Henriette ons uit te zwaaien. Ik heb er wel een maand over gedaan om een selectie van mijn foto's te hebben en toen het boek gemaakt een grote klus maar het is mooi geworden. Wij zijn al weer 2 mnd terug zo hard gaat dat. Maar nu geniet ik weer na.Hier alles goed, ga met Henriet ,Wilma ,Greet en nog 2 vriendinnen volgende week weer naar de daklozeni in Hummelo. We hebben er nu al zin in. Nu veel plezier weer en liefs van ons.
    GJ en Joke.
  4. Erica:
    31 december 2012
    Superleuk om jullie belevenissen te kunnen volgen. Ik wens jullie een leuke jaarwisseling en een top 2013.
  5. Esther:
    LIeve Pieter en Rieke,
    We wensen jullie ook fijne ouderjaarsavond. Het is bij jullie al stuk later in de dag. Hoe was de nieuwjaarsduik met zo'n temperatuur?
    Voor ons een andere oud/nieuw want de griep heeft ons in de greep.

We wensen jullie heel goed en gezond en vooral gezegend 2013 toe met veel reisplezier en -verhalen.
    hartelijke groeten van ons
  6. Henriette Harinck:
    31 december 2012
    Ook hier wordt er gewerkt aan de oliebollen, alleen niet door mij. Op deze manier krijgen jullie toch van iedereen een beetje hollandse oudejaarsdag mee(van mij incl. top 2000) met buiten veel geknal!!
    Fijn om jullie te volgen en ik voel met jullie die 30+ gr. Heerlijk. Geniet van jullie nieuwjaarsduik in het warme water en alvast een goede jaarwisseling toegewenst en nogmaals een heel goed 2013!
    Mede namens mijn oliebollenbakker, groeten, Henriette
  7. Anje:
    Hallo lieverds,
    Ons 2012 is nog een kleine 12 uur te gaan. De oliebollen heb ik voor het gemak maar eens een keer besteld en vanochtend opgehaald. Ze smaken goed. Vanmiddag gaan we naar Voorschoten en we zullen met pappa en mamma vanavond zéker terugdenken aan al die keren dat we Oud- en Nieuw samen met jullie gevierd hebben! We zullen jullie missen maar we gaan vast en zeker op jullie proosten! XX Hans en An
  8. Bert en Joke Kortenoeven:
    Dag Pieter en Rieke,
    Mooi jullie warme (!) verhalen te lezen! Heel veel reisplezier gewenst verder en we zien uit naar jullie volgende belevenissen!
    Alle goeds voor 2013!!!

Hartelijke groeten van Bert en Joke
  9. Wil en Bram:
    Hallo Rieke en Pieter,
    Wij wensen jullie een mooi uiteinde en een
    super mooi 2013.

Liefs Bram en Wil
  10. Isabel:
    31 december 2012
    Fijne baas en Rieke het allerbeste voor 2013!!!! Hier zijn we net aan n culinaire afsluiting van 2012 begonnen :). Gek dat jullie nu even in een ander jaar leven dan wij. Cheers in ieder geval!